Privredni forum mladih napravio je seriju intervjua posvećenih mladim preduzetnicima koji su bili deo naših obuka za pokretanje sopstvenog biznisa na Avali. Ove obuke je u periodu od 2016-2019 prošlo više od 250 mladih ljudi iz cele Srbije. Kako bismo nastavili da pratimo njihov razvoj, kroz ove intervjue prenećemo vam gde se njihovi biznisi nalaze par godina kasnije.

Lidija Vuletić je završila matematičku gimnaziju, a zatim Fakultet Organizacionih nauka na smeru menadžment jer je želela da se bavi nečim “kreativnim”. Za vreme fakulteta držala je časove iz matematike i fizike i radila je kao PR menadžer u Operosi – operskom društvu. Završila je i muzičku školu za klavir i za solo pevanje. Nakon fakulteta otvara Eudven i kreće da radi u kompaniji Wurth kao biznis asistent. Trenutno radi kao marketing menadžer u Globaltel-u i ima preko 100 đaka u školi mjuzikla Eudven.
Šta je Eudven i kako si došla na ideju da ga osnuješ?

Lidija:  Eudven je škola mjuzikla koja je nastala sa idejom da se odrasli amateri bave mjuziklima u Srbiji, a sada radi pretežno sa decom. Eudven spaja ples, pevanje i glumu i radi na razvoju talenata kod dece i odraslih. Volim mjuzikle od svog detinjstva i oduvek sam želela njima da se bavim, ali nisam krenula na ples kao dete, a pevanje u muzičkim školama ne priprema ljude za scenu, zato sam odlučila da kreiram školu u kojoj će to biti moguće. Na samom početku je moj projekat podržala Erste banka kroz program Superste i zatim nije bilo odustajanja. 

Koliko je je tim ljudi sa kojima radiš bitan?

Lidija: Tim ljudi je najbitniji! Profesori koji rade u mojoj školi su u direktnoj korelaciji sa brendom škole, oni se posmatraju isto koliko i ja i predstavljaju ime Eudven-a. Tako je sa svakom osobom iz tima. Fotograf, ljudi u organizaciji i svi koji imaju bilo kakve veze sa školom, moraju da dele naše ciljeve i naš odnos prema učenicima, mjuziklima, sceni…

Sa kojim izazovima si se susretala u početku pokretanja svog biznisa?
Lidija: Izazova je mnogo, i na početku bilo, a ima ih i sada. Na samom početku je najteže bilo to što nisam ništa umela da uradim sama. Za sve mi je trebalo mnogo vremena i često sam se osećala potpuno bespomoćno. Najgore je kada imate ideje i znate tačno kako želite nešto da izgleda, ali ne znate kako da to napravite.
Kako si ih prebrodila?
Lidija: Moj način je verujem teži način, ja sam sela i učila svakog dana. Verujem da bi bilo lakše da sam na samom početku pronašla ljude koji imaju znanje i koji bi želeli sa mnom da rade, ali meni je tada delovalo lakše da sednem i sve sama naučim, tako da sam noćima učila o marketingu, vežbala photoshop, video editing, pisanje predstava, čitala tekstove itd. 
Šta ti je bilo najzanimljivije u procesu pokretanja škole mjuzikla?
Lidija: Svaki korak je zanimljiv. Meni lično je najinetersantnije upoznavanje sa novim učenicima. Svake godine je sve više đaka i svako od njih donosi svoju priču, pitanja i misli u školu i time oplemenjuju moj život. Zabavno je i sve što sam naučila kroz rad u Eudven-u. U početku su to bile stručne stvari poput editovanja fotografija, pisanja priča itd, a kasnije sam počela i da učim i više o komunikaciji, upoznavanju i saradnjama i svakog dana učim nove stvari i menjam se kao osoba, što verujem da ne ide tako brzo u velikim kompanijama.
Kako su ljudi oko tebe reagovali kada si iznela ideju za pokretanje sopstvenog biznisa?
Lidija: Većina ljudi je mislila da se šalim kada sam rekla da bih se bavila mjuziklima, naročito moji najbliži. Mislim da moji roditelji i dalje ne veruju da se ja zaista time bavim. Generalno, najbliži ljudi su “najteže” podneli moju odluku jer su me svi videli na nekim drugim pozicijama, u velikim firmama itd, ali ljudi koji me nisu znali, koji su tek čuli za ideju su bili oduševljeni idejom i dosta ljudi mi je na samom početku pisalo sa rečima podrške.
Na čemu trenutno radite i koji su vam budući planovi?
Lidija: Ove godine škola mjuzikla Eudven organizovala je veliki mjuzikl festival za decu u Božidarcu sa 8 mjuzikl predstava za decu u kojima glume deca u trajanju od dva dana. Naš je plan da festival sledeće godine bude bar 2 puta veći. Pored toga, vreme je da se škola mjuzikla za decu proširi na još jednu ili dve nove lokacije, a plan je i da se koncept škole za odrasle malo promeni i bude više u kabaretskom stilu. Svakako je da se u preduzetništvu često stvaraju nove ideje i koncepti, te je sasvim moguće da tokom sledeće sezone pokrenemo nešto novo.